Saturday 2 July 2011

kali ini aku tidak lagi dapat menipu hati ini
hati yang suci dan tidak pernah sekali di nodai
entah mengapa perasaan ini tiba-tiba muncul saat melihatnya
perasaan ku lain semacam sahaja saat melihat wajahnya
sama ada dari pandangan dekat mahupun dari jarak jauh

ini lah kali pertama kehadiran peraan yang sukar 
untuk ku gambarkan datang menusuk hati ini
kem bina sahsiah diri saat jantung mula berdetak
melihatnya sahaja tingkah laku ku berubah mendadak
jantungku berdegup dengan kencang seperti aku baru 
habis berlari 100 km/j..aku sempat berfikir 
apakah ini yang di namakan falling in love?????

tetapi perasaan itu ku kubur sedalam yang mungkin
aku tidak ingin hanyut dalam percintaan walau sekalipun
aku hanya ingin mengingati pesan abang iaitu :
jikalau kau tidak pernah bercinta jangan sesekali
mencuba untuk hanyut dalam percintaan walaupun
itu hanya dinamakan cinta monyet..kerana jika kau 
terjerumus kelembah cinta pasti hatimu hanyut dari-Nya
oleh itu tanamlah dalam pikiranmu bahawa lelaki yang
nanti kau cintai adalah suami mu..

pesan abang tetap ku paku dan pahat dalam-dalam akalku
dan pendapatku tentang cinta terhadap "minannas"
adalah umpama kita mengejar dunia dan menjauhkan
diri dari akhirat.

tetepi tidak ku nafikan aku meminatinya 
walaupun dia senior ku waktu orientasi F6
baru-baru ini.tetepi itu dulu sekarang aku 
hanya mahu hidup seperti dulu tanpa ada gate
di mana-mana sahaja.

No comments:

Post a Comment