Wednesday 3 October 2012

Sahabat oh sahabat...KOSONG


Sebenarnya hatiku rasa terkilan apabila Mila bertanya padaku satu soalan yang berkaitan dengan c ND yang mebuatkan diriku rasa tersinggun dengan kata-katanya. Dia bertanya padaku :

Mila : Ira aku mahu Tanya kau satu soalan ne tapi janji kau jawab dengan jujur,

 

Ira  : Ok bah kalau kau tu dilayan…

 

Mila : Betul ka kau tidak pernah suka dengan c ND

 

Ira  : Mil kau tahu kan aku ne macam mana…

 

Mila : Alhamdulillah beerti aku jak la ne minat dengan dia…amin

 

           Soalan itulah yang membuaku rasa sakit hati terhadapnya.Ikutkan hati sudah lama saya mahu “sound” dia tu, tapi fikirkan dia sahabatku…aku harus juga jaga perasaannya…semua sahbatku pasti tahu aku ne orangnya bagaimana…hatiku ini tidak pernah merasa apa itu cinta terhadap orang lain..kalau “minat” tu lain cerita la…tapi untuk urusan cinta hati dan diriku belum siap untuk mana-mana lelaki selain dirinya…(hemmm jiwang pula)

 

       Semua sahabat saya tahu diriku hanya “menyukai seseorang lelaki..aku menyukainya sudah masuk 5 Tahun tetapi untuk ke tahap yang lebih jauh seperti bercinta atau khawin tidak sama sekal itu yang aku inginkan…aku hanya inginkan diri sebagai pembakar semangat ku dalam berjuang di alam persekolah…hal ini kerana dia merupakan keluarga ku sendiri malahan abang kepadaku serta menjadi sahabatku tempat aku bertanya pelbagai permasalahan hidup remaja hari ini..

 

        Aku turut bersyukur dengan diriku hari ini kerana aku sama sekali tidak pernah tergoda dengan yang namanya “cinta remaja hasil hasutan syaitan”. Tidak pernah mencintai mana-mana lelaki..oleh itu tetaplah berdoa agar hati kita diteguhkan daripada memiliki inta yang dinodai dengan godaan orang ke-3 (syaitan n iblis). Selain itu, bagi menjadikan hidup kita kuat tanpa pengaruh cinta syaitan yang sentiasa ada disekeliling kita tetaplah berpegang teguh pada A-Quran dan as-Sunnah..itulah yang saya amalkan sehingga hari ini yang menyebabkan hidup saya sentiasa ceria dan bebas melancong kemana-mana…hehe,,

 

p/s iklas dari saya

    STOP COUPLE SYAITAN or REMAJA, ingatlah jodoh itu telah ditentukan…jika ingin pasangan hidup yang baik harus didik diri terlebih dahulu sebelum kita mentarbiahkan orang lain. Lelaki yang BAIK untuk wanita yang BAIK…lelaki yang SOLEH untur para wanita yang SOLEHA…hiduplah dengan ketenangan jiwa dan minda tapi agama harus dijadikan panduan…

Kia ada AKAL kita diseur berfikir mana yang patut kita buat dan maana yang patut kita inggalkan. (hidup di dunia tidak lama…KUBUR sentiasa memanggil nama kita)

 

No comments:

Post a Comment