Tuesday 4 December 2012

Amanah bukan Penghargaan

Mendapat anugerah sebagai "Anugerah Pelajar Berdisiplin 2012"
alhamdulillah dapat juga anugerah tersebut walaupun tidak pernah terfikir akan merangkulnya
namun bagiku itu bukanlah satu penghargaan tetapi anugerah tersebut merupakan satu "amanah"
amanah yang harus ku jaga sebagai satu tanggungungjawab seorang pelajar contoh

Selama mendapat anugerah tersebut
setiap langkah dan gerak geriku sering menjadi perhatian ramai
bukan sahaja dari kalangan pelajar sekolah tetapi turut menjadi perhatian para guru
bukan sahaja guru Pra-U tetapi turut menjadi perhatian dari barisan guru Perdana

bagiku aianya cukup membebankan bagiku
namun itulah namanya rezki apabila aku harus menjadi contoh kepada adik-adik semua
Haaaaaa kenapa adik-adik?
sebab saya merangkul anugerah tersebut khas diberikan kepada pelajar Pra U2 sahaja (6Atas)
Sewaktu mendapat anugerah tersebut aku bukan sahaja menjaga nama baik ku
akan tetapi aku turut menjaga nama guru disiplin aliran Pra-U
menjaga nama kelasku

Syarat mendapat anugerah tersebut ialah
pelajar yang dahulunya banyak masalah disiplin (6Bawah) tetapi telah berubah apabila sudah berada di 6Atas
dan
pelajar yang merosot keputusannya turut menunjukkan peningkatan dalam akademik
aku bersyukur kerana terpilih...
kerana anugerah ini susah untuk dimiliki..

Terima kasih kepada badan disiplin terutamnya guru disiplin aliran Pra-U
kerana memilih saya menjadi contoh kepada pelajar lain...
anugerah ini bukanlah penghargaan tetapi amanah yang harus saya
bawa kemana sahaja selagi berelar pelajar..

No comments:

Post a Comment