Friday 22 March 2013

Keputusan STPM 2012



say ALHAMDULILLAH 
syukur banyak-banyak tak sangka dapat juga keputusan cemerlang dalam STPM 2012....doa ibu bapa, guru-gura dan para sahabat semua.Saya berterima kasih banyak-banyak kepada kamu semua..kerana atas berkat doa anda kahirnya saya berjaya..itu semua kerja Allah hanya kita yang perlu berusaha untuk berjaya.

Di kelas saya tidaklah hebat mana,nak kata hebat dan pandai pon saya rasa tidak pernah sekali..
saya pelajar yang dari tingkatan 1 hingga Pra U2 (Tingkatan 6 II) saya tidak pernah duduk bahagian hadapan sebab saya tidak suka. Saya lebih suka duduk bahagian belakang sekali sebab boleh tidur heheheh (jangan tiru). Sebenarnya saya duduk di belakang hanya ingin buktikan kepada persepsi masyarakat bahawa pelajar yang duduk dibelakang bukanlah pelajar yang GAGAL..Buktinya saya, saya duduk dibelakang tidak pernah gagal dalam mata pelajaran (bukan nak bongkak ya). Kalau gagal pon itu cukup hanya sekali.

Oleh itu,duduk belakang kah hadapan kah itu sama sahaja yang penting adalah usaha kita bagaimana untuk mencipta kejayaan...dan yang penting jika kita selalu lulus, dapat markah tinggi, guru-guru asyik puji kita, jangan sesekali kita sombong dan meninggi diri kerana akhirnya kita juga yang tanggung malu bila satu hari nanti kita jatuh..Kejadian ini terjadi pada sahabat saya, yang dulunya apabila dikelas selalu dapat markah tinggi, kalau dah dapat markah tinggi dari kami dia mesti puji diri sendiri dah meninggi diri, namun akhirnya dapam STPM 1P pon dia tidak miliki....

Inilah lumrah kehidupan manusia..betul satu hari kita diatas,,,oleh itu jangan bongkak dan sombong kerna satu hari juga kita pasti merasa kejatuhana..

so bila result dah keluar, plan nak daftar masuk U..waktu result stp belum keluar..tiada benda ain dipikir kalau bukan "aih apalah aku dapat ne, luluskah gagal ar" itu je..tapi bila result dah keluar akhirnya saya mampu bernafas normal..hahaha sebelum ne nafas semput hehehe..
tapi nafas saya semput balik..risau kalau dapat sambung ke tak ne..erm doa je la..
rezeki ada di mana-mana...


No comments:

Post a Comment