Sunday, 2 June 2013

Aku dan Penjual Ikan

Kawasan rumah kita orang ne kawasan pangsapuri...dah kalau namanya pangsapuri ka perumahan ka mesti di sediakan sebuah bangunan kedai kan..nak cerita ne sikit..hari ne akak saya suruh saya dan kak kina pergi beli ikan..erm macam ne la ceritanya : aku dan si penjual ikan

aku  : abang, na beli ikan..

penjual : ikan yang mana satu dek?

aku : ne, ikan kayu berapa ya?.. saya nak dua ekor.. berapa?

penjual : jap ye dek..kite timbang.. dua ekor RM 7.60. Nak abang potongkan?

aku  : hendaklah (maksud saya tu tidaklah)

penjual : jap ye dek..tunggu jap..

aku : saya pun dengan rasa heran..aik abang ne saya nda mahu..pigi pula di potongnya..rupanya saya terlupa yang sekarang saya ne d semenanjung..bukannya di sabah (monolog dalaman)

abang penjual ikan tu pun berlalu..dia pergi potong-potong itu ikan...ternyata dalam fikiran abang tu..saya nak minta tolong ikan tu di potong..erm silap saya juga..sapa suruh cakap sabah..abang tu pikir saya mahu lah..padahal maksud saya tu saya tidak mahu la..silap sendiri tanggung la sendiri... sapa suru cakap sabah kan..memanglah dorang tidak paham..sebagai pengajaran

No comments:

Post a Comment