Monday, 3 June 2013

Aku Kakak & Pekerja Restoran

Pagi tadi drama pasal ikan kan...hari ini pula sebelah malam drama pasal beli tom nyam di sebuah restoran makan tidak jauh dari tempat jual ikan pagi tadi...Dah nama juga orang sabah..slang (dialek) Sabahan tu mesti lah tidak hilang kan..hemm tak apa baru belajar..Kita teruskan je drama ne...

Kakak : saya nak beli sup tom nyam satu..bagi lain  lada kisar tu ye..

Pelayan : (dengan muka heran mendengar lada kisar) erm ok..nak brape?

kakak : satu je..

pelayan : jap ye kak..sila lah duduk dulu..

kakak : terima kasih...

**tak lama juga lah tunggu pesanan ne..dalam 20 minit begitu..bila dah samapai akak belek-belek plastik yang berisi tapau pesanannya..akak saya heran lalu bertanya

kakak : adik lada kisar mana?

pelayan :????? lada kisar..haaaa tak de lah akak.. lada jenis macam mane yg akak nak ne?

aku : kak dorang nda paham tu..jangan cakap sabah dorang nda tau tu apa (ketawa kecil jak bah)

kakak : alamak ira lupa lah..kat sini panggil lada potong..erm tak pe lah adik..

**kita orang pun berlalu pergi..dah biasa kat sabah kalau nak beli tom nyam lada bagi asing..


No comments:

Post a Comment