Thursday, 6 June 2013

Jika kita menyukai/ mencintai seseorang jangan hanya pandang paras rupa sahaja..kerana terkadang rupang itu mampu menipu..pandanglah pada hati kerana hati mampu membuatkan kita menjadi lebih tenang melihatnya... terkadang walaupun orang tu buruk macam mana tak lah hensem taklah cantik tak putih hitam macam negro semua tu teradang tak penting yang penting baik hati.. Manusia ni biasanya tertipu oleh paras rupa yang indah.. Tapi saya tak lah cakap semua yang canti dan hensem belaka putih melepak macam adira tu jahat.Itu semua terpulang pada diri sendiri dalam memilih pasangan hidup mahupun sahabat.

Saya ada seorang sahabat ni, dia ne taklah cantik mana pun..kulit dia hitam tapi dia baik hati mudah simpati dengan orang, orang yang tak kenal dengan dia selalu hina dia yang dia ne di gelar si jelek rupa. Tapi bagiku itu semua tak penting kerana dia lah sahabatku selama berjuang di medan persekolahan.

Akujuga pernah memiliki seorang sahabat yang begitu indah rupa, biasalahkan kalau dah bangsa suluk kecukan bisayak ne memang cantik-cantik, putih melepak canti la susah nak cakap. tapi sayang dia bukan lah seorang sahabat yang baik dan boleh di beri kepercayaan, indah hanya di mata tapi bila dah kawan makan kawan mula tikam belakang sapa yang tak sakit hati. Dia ingat dia tu cantik sangat sehingga sesuka hati jak hina kawan aku yang hitam macam negro tu.. Ikutkan hati nak je aku sepak dia masa tu..

Siapa yang tak malu, dipermalukan dihina di perhimpunan, nasib baik kau pengawas masa tu kalau tak, dah habis aku sound.Biar orang kata dia jelek rupa, tapi orang sebenarnya tidak mengenalinya kerana dia seorang yang pemalu. Dialah sahabatku dari dulu hingga akhir hayat

Aku menyanyangimu dan mencintaimu wahai sahabatku
kerana hartamu yang begitu banyak...
harta ilmu dunia akhiratmu yang begitu tinggi
Aku mencintaimu kerana agamamu..

Dialah sahabatku dunia akhirat...

No comments:

Post a Comment