Saturday, 1 June 2013

ohhhh tidak....!!!!!!!!

Bersyukur dah ne dapat sambung sekolah jauh sikit lah..kiranya melintasi laut china selatan konon hehe.. Awal-awal lagi abah dah bagi alert.. "ira duk sana mesti pandai-pandai jimat tau"... Abah cakap macam tu saya tidak lagi peduli..sebab kat mana-mana pun kalau tidak pandai berjimat..matilah jawabnya kan..

Ibu cakap...haaa ira abah dah pesan kat ibu semalam...wang belanja nanti kat sana abah bagi sikit je masuk sebulan RM50...***dialog la terus**

ibu : ira d sana nanti..kena pandai-pandai bejimat tau..abah engkau semalam dah pesan..sebulan kirim RM 50 jak...sengaja kirim sikit

ira : uina mamy...(trip sedih ne)

ibu : tiada mamy...mamy..jangan nak merungut..

ira : apalah tu 50 jak..macam pula duit bulanan sekolah menengah ku..nda cukup tu my..

ibu : kalau kau ne..nda boleh bagi duit lebih-lebih..sebab banyak akal mu semua tempat kau mau jalan..sudah abah kau cakap mcm tu..

ira : my sikitnya pula...kuruslah ira ne nda mkn 3 minggu..

ibu :suka hatimulah...kau ne lain bg duit bnyk sikit semua tempat kau jalan..

ira : ***naik tangga masuk bilik..trip sedih ne***

ibu dah kurangkan duit belanje aku..au kena pandai cari duit kalau macam ne..kalau tiada usaha..macam mana mau travel an..

Tapi baru-baru ne kak kina bagi au RM200..hehehe ibu tidak boleh halang..sebab ira jauh hehehe kak kina bagi 200 biarlah ibu bagi 50 tak kesah pon..

No comments:

Post a Comment