Saturday 1 June 2013

sakit itu ujian Allah SWT

Selama beberapa hari tinggal di semenanjung ni...asyik sakit-sakit jak..ibu pun tidak henti-henti telefon tanya khabar saya..buannya apa saya pun sendiri tak tahu kenapa..tapi dari simtop yang dia orang cakap..saya ne keteguran **bagi siapa yang tidak paham tu, buat-buat paham jak lah**..

hemmm..asal keluar jak dari rumah tu pergi jauh mesti keteguran..apa salah saya sampai harus begini...hemmm.. saya pegi ngaduh kat mak saya cakap :

ira : mamy kenapa arwah pakcik dengan nenek tu asyi tegur ira jak ne...sakit lah my nda tahan ira tau begini..kurang sudah ira ne makan..makan sikit jak ne..separuh tu kalo nda sudah tehabis kak kina yang tolong habiskan..my bolehkah suru arwah pakcik ngan nene tu jgn lah bah tegur2 ira...sakit ne my

mamy : na becakap lagi ira begitu rr...nnt bukan saja dorg arwah tu tegur..kalau setan ikut menegur baru ira tau..sakit tu ujian Allah..redho jak jangan cenggeng..kuatkan mengaji tu..adalah tu mungkin sebabnya..jaga kesihatan dengan solat tu..buat ibu risau jak tau..

***perasan tak ayat kat situ perkataan mamy ngan ibu...hehehe ada maksud bah tu..kalau sudah panggil mamy tu maksudnya adalah tu saya mau..hehehe

No comments:

Post a Comment