Friday 20 September 2013

Kisah Hati : Suka dalam diam

Aku menyukainya dalam diam,
andai dia lelaki yang dijodohkan untuk ku
senyap macam mana pun dia,
senyap macam mana pun aku,
senyap tanpa khabar 
takkan lari gunung dikejar.

Dalam senyap ada rasa rindu,
bila masing-masing mesej, tak sah kalau tak dah benda yang digaduhkan
asal chating jak, ada benda yang nak di gaduhkan,
biarpun selalu gaduh, tak pernah luah isi hati masing-masing
aku yakin, kalau dah jodoh, takkan kemana
takkan lari gunung di kejar.

Jauh mana pun dia pergi, jauh mana pun aku lari,
takkan ada halangan dalam perhubungan jika Allah dah tentukan kita tetap bersatu
aku jaga hatiku, kau jaga hatimu, walau msing-masing tetap merahsiakan rahsia hati
atas tujuan ingin memelihara hati, atas tujuan tuntutan agama
aku berharap andai jika jodoh, aku redho terima kau apa adanya,
sebab aku menyukaimu...


**aku berdoa agar engkau adalah jodohku,
    walaupun tak pernah meluah isi hati masing-masing
    selagi kau single aku tetap setia menantimu,
    Jordan dan Malaysia tak lah jauh mana.
    

No comments:

Post a Comment