Friday 31 January 2014

Personal Assistent

Tabah jak la, dapat kawan jenis macam ni, hari-hari kena lapor jadual kelas dengan dia. Tapi aku bersyukur dapat kawan jenis macam ni, mengajar aku agar lebih peka terhadap sesuatu perkara. Benda yang sepatutnya aku lupa boleh aku ingat semula. Dengan cara dia tanya aku, jadi aku baru ingat benda tu balik. Ynag penting jangan kita fikir negatif andai dia berkata sedemikan. Contoh dia gelar aku PA, bagi aku tabah jak la, itu hanya gurauan bukan dia berniat untuk menjadikan aku sebagai kuli atau hambanya. Andai kita berfikiran positif terhadap sesuatu perkara tu, percaya tiada benda yang boleh di gaduhkan, benda tu akan menjadi sebagai gurauan sahaja. Hidup bersahabat ni, kita kena peka terhadap semua benda, sahabat ni jenis banyak bergurau dalam hidup, jadi janganlah ambil sesuatu prkara itu, sebagai satu kejian atau hinaan.











Aku bersyukur dapat kawan seperti mereka, maklumlah mereka lebih berpengalaman daripada kami, banyak ilmu yang kami perlu tuntut dari kami. Dapat senior seperi mereka ni dah kira bersyukur walauun kadang-kadang malas juga dengan sesetengah senior yang selalu buat bising dalam kelas. Tapi walaupun mereka ni jenis kaki bising, tapi mereka langsung tidak pernah buli kami sebagai junior. Mereka tetap hormat kami, dan kami pun tetap hormat mereka sebagai lebih tua dari kami.







No comments:

Post a Comment