Monday, 7 July 2014

Projek Memikat Dapur



Azam cuti semester ni ialah, nak belajar masak. Walaupun saya pandai buat kek atau biskut **ceh angkat bakul sendiri hehe** tidak semestinya saya pandai masak okey. Ruginya siapa jadi suami saya kan, sebab saya tidak pandai masak. Hehehe niat saya belajar masak bukan ke arah itu pun sebenarnya. Niat saya adalah, bila duduk rumah sewa dengan kawan-kawan boleh la juga saya masak untuk budak rumah, tidak lah juga malu dengan budak rumah sebab bagi saya makan kan. Dan yang kedua sebabnya ialah, nak menyenangkankerja Mama la nanti, bila saya ada dekat rumah. Mak tidak lah susah-susah nanti mau turun dapur, kalau saya sudah pandai masak tuk keluarga, bolehlah tolong-tolong mak dekat dapur kan. Hehehe siuknya kalau pandai masak bah kan. Hehehe tidak sabar sudah ne mau tunjuk kehebatan di depan kuali, selama ini hanya pandai di depan oven, tapi kali ni saya tekad juga mau hebab depan sudip dan kuali.

Pertama sekali saya nak berterima kasih dengan akak saya iaitu Kak Meng, Kak Edang dan Kak Adik. Yang ni semua muka-muka dapur, dulu paling tidak suka bila panggil saya masuk dapur tolong itu ini, saya merupakan pembantu mereka di dapur, tolong tumbuk ambil itu ini, tolong gaul itu ini.punyalah pemalasnya dulu, tolong pun boleh kata tidak ikhlas bah bila sudah di suruh hehehe. Tapi itu dulu tau. SEKARANG, saya baru terfikir kenapa mereka buat semua ni, mungkin mereka mahu saya pun pandai masak. Harap jak anak dara perempuan tapi masak pun tidak retikan. Sekarang saya sudah reti masak lah sikit-sikit. Ini merupakan perubahan baik untuk diri saya. **puji diri sendiri lagi bah tu hehe**. Kalau Mama sudah di dapur, memeng tak minta di tolong lah, mak nak semua benda dia buat. 

No comments:

Post a Comment