Wednesday 16 July 2014

Rasa Hati

Rasa ini hanya saya sahaja yang tahu, orang lain hanya mampu mentafsir dan menilai atas apa yang mereka lihat terhadap diriku. Setiap hari dapat mesej dari kawan-kawan kolej tanya:

“apa khabar kau sabahan?”

“syoknya kau ek, cuti lebih”

“untunglah x bangun awal pagi g kelas”

“bestnye ko x payah susah-susah buat assignment kan”

Orang tidak tahu betapa risaunya saya tertinggal pelajaran, betapa takutnya saya tidak dapat siapkan assignment yang pensyarah bagi.  Saya dekat sini, tidur tidak lena, hanya di bayangi rasa takut. Orang fikir saya gembira-gembira disini, tidak terlintas untuk fikir pasal kelas. Bila kawan kelas cakap pensyarah ada bagi assignment, rasa mahu menangis jak sebab tertinggal pelajaran. Saya berharap, insyaAllah sampai kolej nanti, tidaklah banyak dugaan yang perlu lagi saya alami. 

No comments:

Post a Comment