Monday, 23 July 2012

Foto Kulit


Alhamdulillah di bulan Ramadhan ini...seperti biasa pihak sekolah telah menganjurkan program Tadarus Al-Quran beramai2..setiap kelas di wakili oleh guru kelas masing2...

Alhamdulillah waktu rehat pelajar 0955-1015 digantikan untuk mengisi ruang rohani kita..tak tbazir juga masa yang ada...



p/s : selamat menyambut bulan ramadhan al-Mubarak 1433 H
         dari saya, keluarga, sahabat dan sahabat maya kepada senua umat islam dimanapun   
         anda berada...Barakallah

Saturday, 21 July 2012

Doa Jodoh


ne doa jodoh yg paling mngencang...jht gila

Ucapan Ramadhan 2012




Menggangu Hidup ku


     
       Sakitnya hatiku dibuatnya…. Aku BENCI DIRInya… aku BENCI KEHADIRAN bayanganya dan NAMANYA yang tak jelas hadir dalam fikiran… aku belum siap lagi Ya Allah menanggung penderitaan ini… Kenapa aku harus belajar dewasa dengan kehadiran cinta yang tidak jelas ini… aku hanya meminatinya tapi diri ini tidak ingin memilikinya dengan cinta disaat aku masih lagi bergelar pelajar atau mahasiswa..disaat aku masih menuntut ilmu.. kehadirannya membuatkan hidupku tidak menentu.. membuat pelajaran terganggu Ya Allah..
                                                                            
     Minggu ne lagi minggu exam topical Julai…Disaat diri ini asyik dengan membaca kertas soalan MUET kehadirannya secara tiba-tiba limpas dan berputar-putar di fikiran ku..Aku tidak tahu maw buat apa..hampir 20 minit aku habiskan dan bazirkan masa berfikir bagaimana cara untuk aku membuang kehadirannya dalam fikiran ku… Aku hanya mampu berdoa agar kehadirannya kali ini ada kali terakhir..aku tidak sanggup lagi memikirkannya secara tiba-tiba…

     Disaat aku menghabiskan masa berdoa…hatiku hampir meletup seperti bom atom atau nuclear yang bila-bila masa sahaja boleh meletup kerana tidak tahan memikirkannya… siapa dia yang ingin ku fikirkan… belum tentu dia juga memikirkan ku…. Aku betul-betul tidak sanggup kali ne…inilah kali pertama diriku menjadi huru-hara dengan kehadiran seorang lelaki yang tidak jelas asal usulnya yang tetiba membuatkan hidup ku kacau… Apakah aku patut menjumpainya, membelasahinya, menengkingnya, memarahinya…? Tapi aku tahu ini hanya permainan hidup yang harus ku jalani..TETAPI aku berharap ini adalah kali terakhir aku alami hal seperti ini..

       Aku marah pada diriku sendiri saat ini…aku tidak Berjaya menjawab kertas MUET dengan sebaik mungkin untuk hari ini…Aku marah pada diriku sendiri dan aku PALING marah pada dirinya juga yang membuat hidupku jadi huru hara….Ketika dalam bilik peperiksaan tadi ketika sedang berdoa agar diri ini diberi kekuatan untuk melawan perasaan ini.. Pengawas peperiksaan mengumumkan bahawa masa tinggal 5 minit lagi… sedangkan aku tinggal 8 soalan lagi untuk di selesaikan ketika itu…bikin sakit hati betul bah..buat baccat tul…

Friday, 20 July 2012

dari Mata lalu ke Hati


    Aku hanya manusia biasa, yang memiliki seketul hati, hati ini kekadang mudah goyah, mudah mencintai sesorang tanpa diundang. Cinta datang tanpa dipaksa, disuruh dan diundang, namun itulah dia hati, tiada siapa yang tahu, apa yang terdetik di dalam hati seseorang melainkan dirinya sendiri. Akan tetapi pemilik hati itu sendiri juga terkadang tidak sedar mengapa cinta itu harus hadir.

“Cinta Datang dari Mata lalu ke Hati”….

     Aku tidak pernah berkenalan dengannya, apatah lagi mengenali sapa dirinya dan siapa namanya?.. tetapi entah mengapa hati ini mudah goyah sekali. Baru pertama kali bertentangan mata dan berbual dengannya secara ‘face to face’ aku sudah mula jatuh cinta padanya.. Melihatnya yang selalu lalu lalang di hadapanku, sama ada dia menyedari kehadiranku, hati ini ingin berkata “apakah diri memiliki perasaan yang sama dengan ku, atau mungkin hanya aku yang syok sendiri” namun siapa tahu apa yang ada tersirat di dalam hatinya.





      Terkadang aku sakit hati dengan diri sendiri, kenapa pantang melihatnya, hampir sehari dua diri ini hanya memikirkan namanya, sehinggakan ingin belajar pun semua persoalan dalam diri ini hanya tertumpu padanya…Persoalan-persoalan itu jika ikutkan hati aku tidak ingin hiraukan, namun apakan daya aku tidak dapat lari dari situ. Aku sudah berusaha sedaya upaya untuk tidak memikirkannya, namun perasaan untuk melupakan siapa dirinya hanya lah seketika, tunggu beberapa detik lagi ia dating semula. Ada pepatah yang mengatakan



“jika kita mula merinduinya secara tiba-tiba,

Itu bermakna si dia juga merindui diri kita

Rasa rindu yang datang seperti angin itu

Hadir jika salah seorang daripada

Pasangan tersebut mula merinduinya dengan menyebut namanya

 Setiap detik memikirkan soalnya, dirinya hampir membuatkan diriku menggila. Aku yang tidak ingin mengalami zaman percintaan di zaman persekolahan ini kerana aku tidak ingin memikirkan perkara ini. Kerana bagiku hal-hal begini adalah hal serius. Aku hanya ingin memikirkan soal kejayaan ku dalam pelajaran dan soal apa yang ingin ku kecapi dalam hidup di masa hadapan.





        Meminati seseorang, atau jatuh cinta pada seseorang itu memberiku pengajaran bahawa baru sahaja aku meminatinya, sudah membuatkan otak ku ini bercelaru, hati ini hanya ingin menyebut namanya, mata ingin ingin melihat wajahnya seperti apa setiap saat dan telingan ini hanya ingin mendengar apa sahaja yang dikeluarkan oleh suaranya.Aku mula terpikir apakah orang yang lagi mabuk cinta merasakan apa yang aku rasakan atau mungkin apa yang ku rasakan kini 10 kali ganda yang lebih dorang rasakan. Tetapi aku kuatkan tekad juga untuk melupakannya, tapi bagaimana?!!!! Dia membuatkan fikiranku tak menentu malam ini.





        Aku harus atau WAJIB berpegang pada prinsip ku zaman persekolahan ini adalah, selagi aku dibangku sekolah menuntut ilmu untuk mencapai kejayaan ku, aku tidak ingin diri ini tersangkut dalam percintaan remaja yang hanya membuatkan fikiran ku tidak menentu. Cukuplah diri ini hanya syok sendiri “SS” biar hatiku ini hanya tahu apa yang sedang terukir dalam jiwaku, nama siapa sahaja yang sering lalu lalang dalam fikiranku, itu semua harus ku pendam dalam-dalam agar tiada hati yang terluka dan tersakiti.





          Aku yang bergelar seorang pelajar Pra Universiti 2 tahun 2012 memegang tanggungjawab sebagai seorang pelajar bertekad untuk menuntut ilmu terlebih dahulu dan tidak ingin tersangkut dalam cinta remaja yang haya membuatkan fikiranku serabut. Aku seorang pelajar Pra Universiti bertekad hanya ingin memikul tanggungjawab sebagai seorang pelajar dan tidak ingin mengambil tanggungjawab lain selain memikirkan, mengambil berat  soal diri sendiri. Cukuplah hanya diriku yang ku fikirkan dan aku tidak ingin memikirkan perkara yang tidak menentu dalam hidupku. Siapa dia hari ini aku bertekad tidak ingin goyah kerana dia seorang lelaki. Dirinya seorang lelaki yang bekerjaya tidak kira dia polis, doktor, pembantu doktor, guru, pelayan, juruterbang, ustaz, para ulama itu semua harus ku ketepikan jika ingin mencapai kejayaan..





Ira…<3

Thursday, 19 July 2012

Minggu Exam


Mood : Baru selesai dari bilik peperiksaan

asal jak hbd jwb ketas trus soalan sma jua bah ditanya...

" mcm mna tadi ok ka"

"senyum jak, tak yah ckp apa2"

dah tau soalan tu g tnya aku lagi cm jak aq ne hbt sngat tau