Sunday 22 September 2013

Jagung : Jagung Buat Hal






Lokasi : Ladang Jagung KRISM

Masa  : 03:52 petang - 05:45 petang (Ahad)
 

Hari ne sedih la, lepas jawab exam tadi, terus pergi ladang, tengok jangung dan nak tanam benih baru yang aku semai dalam bilik. Sedihnya bila tengok jagung lambat sangat nak membesar. Tengok jagung kawan-kawang yang sebelah batas aku tu semua tumbuh membesar. Aku takut kalau tidak lepas jagung sem ne, aku kena repeat (ulang) sem 6...Erm serabut lah, dah lah tanah kering, 3kali siram pun tanah masih kering yang dekat dalam tu. Apa harus ku buat. Minggu ne exam TEST 2, tapi dalam tak aku hanya fokus pada jagung, sebab isnin ne pensyarah dah nak tengok perkembangan pasal jagung. Jagung aku kecik lagi, nak tumbuh besar lagi pun bayang-bayang macam tiada jak ne.

Dalam perjalanan nak jenguk tanaman


Ambil penyiram dekat stor nak siram jagung tersayang



Model alatan kebuh hehehe




Baju Kurung bukan penghalang
untuk jenguk /siram jagung :)

Sedih :( bila tengok jagung tidak semua tumbuh
susah nak cakap, dalam keadaan terdesak
nak lulus ladang, terlintas di fikiran nak sembur
baja kimia supaya cepat naik. Tapi tak jadilah

Entahlah kenapa fiqah ne gelakkan jagung sendiri o_O

siram batas, tetap bertahan walaupun
tidak semua jagung yang tumbuh
dah usaha tinggal tawakkal jak




No comments:

Post a Comment