Tuesday 4 February 2014

Sem II : Badan Susut

Semester ni penat banyak jugalah walaupun kelas malam hanya ada dua kelas jak dalam seminggu tu. Sem ni boleh katakan, hampir 60% sahabat cakap aku dah nampak susut sikit, tapi susut tu nampak sangat. Ira ter"post" satu gambar yang memang menampakkan badan susut banyak. Hanya kerana satu gambar jak tu mampu membuat mak bapa ira sedih. Rasa bersalah lah juga memuatnaik gambar tu di laman sosial facebook. Macam mana tidak susut mendadak kalau kelas padat sampai tiada masa nak makan pun. Biasanya kels dari pukul 8.30 pagi hingga pukul 7.00 malam, biasanya makan bila kelas dah habis, saya tidak akan makan di kolej, saya tetap tunggu nka makan dekat hostel juga. Oleh kerana gambar itu, mak up banyak duit makan, mak topup +100, namun walaupun mak topup, jadual makan tetap juga sama. 

Namun paling sakit hati bila ada orang mengadu domba dekat mak aku, cakap aku ni sikit-sikit nak duit, sikit nak duit, padahal aku takkan minta duit selagi duit dalam tangan tinggan RM1. Aku benci bila orang cakap tanpa merasa kehidupan sebenar ku, orang cakap aku tidak cukup berjimatlah, suka travel sana sini. Padahal sem kali ni aku lebih baik duduk bilik, dan akan keluar bilik kalau nak pergi kelas. Rasa nak cincang-cincang jak mulut orang cakap tu kan. Dia tidak tahu susahnya hidup sebagai student ni. 

Muka masa Sem 1



Muka masa Sem 2

Ada beza ka????

No comments:

Post a Comment