Tuesday 9 October 2012

Ana uhibbuki fillah :)


 

Dengar cerita dari sahabat…ternyata selama Ira bersahabat dengannya, Mila tidak jujur dalam persahabatan mereka, Mila ternyata hanya memanfaatkan Ira sahaja, Mila bukan sahaja cemburu terhada ira tetapi dia juga amat benci dengan ira…

Apabila perkara tersebut diketahui ira…hatinya sakit sekali namun dia tetap sabar kerana memang itulah lumrah bersahabat tiada manusia yang sempurna..namum ira tidak pernah sama sekali membenci mila malah tetap menganggap mila sebagai sahabatnya..tiada satu pun keburukan mila yang dikeluarkan ira..agar sahbat lain membenci mile…

 

CERITA BERMULA….

 

Sejak pertama kali melihat andy mila meminta ira untuk menyelidik siapa sebenarnya lelaki yang bernama Andy Roxas ini..

Mila was-was sama ada andy ini orang KK ataupun bukan..

Oleh kerana kekuatan hati mila yang mengetakan bahawa andy ini bukan orang KK..dia meminta pertolongan dari Ira untuk menyelidik siapa sebenarnya andy dan dia sebenarnya orang mana…

 

Ira menyetujui cadangan mila bahawa dia akan membentu mila untuk mengetahui siapa sebenarnya c andy itu..ira setuju sahaja kerana dia hanya ingin melihat sahabatnya itu sentiasa gembira..

Selidik punya selidik ira dipahamkan bahawa andy ini adalah orang Tawau..hal ini kerana ira cuba membuka dan menyelongkar hubungan kekeluargaan andy di FB..

Dia mendapati bahawa semua orang yang mempunyai hubungan kekeluargaan dengan andy semuanya mendapat pendidikan dari SMK Merotai Besar, Tawau..

 

Mengikut dalam perancangan, Mila dan ira bercadang selepas STPM ingin cuba berkerja di KK..lalu ira tetap menyetujuinya..

Satu hari perancangan selepas sekolah untuk bekerja di KK itu tidak jadi la pula

Mila mula berubah fikiran…dia pula ingin bekerja di Tawau dangan alas an ibunya tidak membenarkannya pergi KK..

Tetapi ira tetap mengiyakan perkara tersebut kerana dia ahu ini semua pasti ada sangkut pautnya dengan tempet tinggal andy

 

“Kenapa jika seseorang itu lagi FALLING IN LOVE hamper 100% fikirannya boleh berubah secara drastic hanya kerana untuk menarik perhatian pujaan hatinya…entahlah terkadang aku suka berfikir melalui apa yang aku pelajari di sekolah agama dulu iaitu berlandaskan al-quran dan hadis…

Namun aku tidak dapat berfikir berlandaskan pemikiran orang yang sedang dilamun cinta..aku juga tidak boleh menghambat seseorang kerana melakukan maksiat kerana setiap orang pasti mempunyai pemikiran yang berbeza…akan tetapi

Aku tetap berpegang bahawa (orang bijak,orang yang berfikir menggunakan akal,bukannya menggunakan nafsu)…”

 

“setiap kali mempersoalkan tentang cinta…aku sering sakit hati sendiri terhadap wanita terutamanya remaja hari ini…Aku paling sakit hati bila seseorang perempuan berbicara tentang cinta sedangkan dia berada dalam situasanya yang sama..”

 

“Sseorang sahabat sentiasa mengadu tentang sikap boyfriendnya yang saling menduakan cintanya..”

 

“benci bah aku dengan c dia (BF) tu..tidak cukup kah aku ne seorang jadi GFnya”

 

“kau putuskanlah…apa susah…kau tengok aku ne single..relaks jak tiada dipikir..yang dipikir ne pelajaran saja”

 

“na rang belum kau rasa apa yang ku rasa…sakit kok ne bercinta rang”

 

“na bah jan la kau bercinta”

 

‘uina tidak boleh…aku ne rasa susah hidupku tanpa kehadirannya…umpama dunia ne gelap ku rasa”

 

Emm tengok tu minta pendapat..bila dibagi pendapat melawan pula…yang ada aku sendiri gores pisau p hati sendiri”

Oleh itu bila aku berbahas dengan seseorang ne…da dia sentiasa menentang ayat al-quran dan hadis aku sentiasa jua bah mengalah kerana fikirkan aku sentiasa mengalah kerana dalam fikiran ku terlintas kata-kata dari Imam Shafie iaitu

 

 

No comments:

Post a Comment