Tuesday 9 October 2012

Harus Tabah


Sejak kebelakangan ini hidup asyik strees jak ne…makin hari makin tekanan saya dibuatnya…sehinggakan saya sendiri tidak paham apakah benar inilah diriku yang sebenarnya?

Aku sendiri pun tidak tahu…

 

Seajak 2 minggu kebelakangan ini rumah asyik sibuk jak sebab mak (mak cik) nak naik haji dah tanggal 07/10/2012 ne dia bertolak sudah

Jadi rumah tak henti-henti orang datang

Apatah lagi selama 2 minggu ne rumah ne riuh rendah dengan suara orang-orang bercerita…bercerita cam dekat rumah sebelah jak…kuat sangat sampai terdengar p bilik saya belajar..bilik tempat saya belajar ne biasa tiada suara yang boleh kedengaran..

Dan apabila selama 2 minggu ne tidak dapat belajar..diri rasa tekanan la jua di buatnya..

Mana lagi tinggal 27 hari lagi nak exam besar sudah..

 

Hari ne genap 27 hari lagi exam mau mula sudah

15/10/2012 ne speaking

19/11/2012 ne pila start paper pertama  saya kertas PAM 2

Risau betul mana lagi banyak bab yang saya belum kuasai tau khatam khususnya Sejarah Asia ne dan geografi fizikal…tu yang buat saya lebih stress tu..

 

Dekat-dekat saya duk exam ne…pelbagai suara-suara burung saya dengar yang sampai ketelingga saya lalu di simpan di hati..

Disebabkan saya stress semua teguran yang datang dalam diri saya hari ini tidak dapat saya terima dengan baik dan fikir dengar waras..makin orang tegur makin saya makan hati …

Saya tidak dapat terima semua teguran orang itu..

Kenapa harus tegur dan komen saya dalam keadaan saya yang tengah tekanan begini ne..$@^%*^*(&(_&%*&(_*)_*+)

 

Ada suara yang mengata kepada ibu bahwa…saya ini dalam saya tidak sedari ternyata saya sudah pandai melawan cakap kak n abang saya…

 

Tandas dan dalam selimut merupakan tempat saya mengalirkan air mata…tempat saya menangis yang tidak ada seorang pun lihat…

Segala sakit hati saya..saya keluarkan melalui air mata..saya berazam mulai hari ini saya tidak akan meluahkan perasaan dan masalah saya lagi kepada keluarga saya…namun hanya abang haikal sahaja yang kini saya percayai..iaitu dari dulu hingga kini..

 

Namun sekarang dia lagi praktikal…jadi dia sibuk lagi apatah lagi dia sekarang belajar di Jordan Universiti Science and Technology (JUST)…skype, ym dan fb sahaja penhubung kami…dia sudah 6 tahun belajar di sana rindu dengan dia apabila pelbagai cerita ingin saya kongsikan dengannya…hanya dia tempat saya meluahkan perasaan..hanya dia yang sering melihat saya menangis dan tertawa..namun dia selalu berpesan saya harus banyak sabar…nanti hidup di luar lebih parah daripada apa yang saya rasakan hari ini..semua masalah yang saya hadapi ini membuat saya untuk lebih dewasa…dia yang selalu memberikan saya pendapat dan nasihat…serius saya rindukan abang kesayangan saya…abang haikal kalau baca blog ira ne  jan nangis ya…kalau ada masa sudah jan lupa skype ira…I luv u everytime

 

Doa + usaha + tawakkal = menguatkan semangat saya..

No comments:

Post a Comment