Sunday 9 December 2012

Sebiji Kuih Bom



Haa kuih bom ne ada sejarannya
bila lihat kuih bom jak ne saya trus ingat apa kemalangan yang berlaku

waktu tu, waktu rehat sekolah
kelas riuh rendah,kebetulah kawan pergi kantin
beli juadah,apalagi saya ponmalas nak naik turun tangga yang tiga tingkat tu
saya kalau nak naik turun tu berpikir banyak kali tu pon turun naik dalam keadaan terpaksa jak

Bila kawan saya dah sampai dari kantin kuih bom yang saya pesan tu dya lupa nak beli
eh bukan lupa beli tapi dah habis...
hemmm kebetulan kumpulan saya ne sibuk jak bercerita..
tetiba datang sorang kawan ne bagi saya kuih bom.
tapi kuih bom tu bukan Eja yang punya tapi Yusuf ke taw Farid saya pun tak pasti..

Bila dah kuih tu sampai di tangan saya,
waktu kuih tu saya buka da dari plastiknya
tetiba Yusuf mintak balik kuih tu
sebab farid tak bagi Ezan makan...
malunya saya...

sejak hari tu saya malu dah nak jumpa Yusuf...
kawan-kawan fikir saya jatuh cinta dengan yusuf sebab saya langsung tak tegur dya
senyum pun tak pa lagi nak tenguk muka dya..
saya buat macam tu sebab saya malu dengan dya pasal kuih tu...

haaa tu la bila nampak kuih tu
kawan-kawan pasti usik saya
 saya pun malu sendiri bila ingat peristiwa hari tu...

No comments:

Post a Comment