Saturday 8 December 2012

Serius Aku Takut

Sekarang tengah cuti sekolah...sebelum bermulanya 1 lagi kertas terakhir saya..
jadi ada cuti 6 hari ne sebelum sekolah balik...balik rumah la jumpa ibu
rindunya dengan orang rumah terutama sekali ngan ibu..
ira ngan ibu kalau sudah jumpa hemmm macam kawan semua hal ira cerita
satupun ira langsung tak da men tapuk-tapuk sebab ibu ne berfikiran terbuka dan setiap apa yang ira cakap
ibu pasti bagi nasihat dan pendapat yang boleh saya terima dengan hati terbuka

Ha...waktu di dapur la ira paling suka kacau ibu...hehehe
ada satu soalan yang selalu saya bangkitkan..ibu pasti jeling
hehehe kalau sudah iu buat muka begitu pa lagi...
makin suka lah hati ini mengusiknya..hehehe nakalnya

dialog ira ngan ibu..

"ibu ira rindu la ngan boyfriend ira ne...
esok nak bawa ira jumpa di pekan..
ira takut ne bu nak jumpa dya.."

hehehe nakal betul punya ayat...

"iyalah tu...satu hari cakap ira tu pasti jadi doa..
cakap lagi ya...nanti jatuh cinta baru tahu"

tersirap darah aku dengar ibu cakap...
tetiba terdiam terfikir apa yang ibu cakapkan tadi...
benda paling aku takut adalah jatuh cinta...
boleh dikatakan trauma juga nak jatuh cinta ne...

TRAUMA sebab tak sanggup alu hubungan percintaan cam orang lain..
aq "takut" satu hari jatuh cinta
kawan-kawan selalu cakap cinta itu kadang indah kadang MENYAKITKAN
abang saya pun bila sudah bergaduh dengan girlfriend dya
mula lah marah-marah di telefon bila habis bercakap tu lempar telefon tu pi dinding
adui na sayangnya iPhone 4s lagi tu...sayang betul...

Aku tidak nafikan terkadang aku rasa suka dengan seseorang
tetapi mengingatkan akibatnya
aku trauma untuk melaluinya
bukan itu sahaja
agama islam melarang kita melakukan cinta yang boleh melalaikan
aq takut jika bercinta nanti membuatku lalai...

No comments:

Post a Comment