Monday, 14 January 2013

Semporna : Pulau Bohey Dulang

Dapat pakej melancong sambil melihat keindahan pulau-pulau yang terdapat di Semporna, Sabah..
kali ini melancong ke Pulau Bohey Dulang
diiringi oleh guru-guru Pra U2 dari kelab rekreasi pelancongan dan pencinta alam..
best juga dapat pergi pulau ni bersama kawan-kawan seperjuangan..erm bila lagi kan dapat pergi pulau ne.. yang kita tahu bawa badan jak la bila program ne angjuran sekolah
cuba kalau pergi untuk aktiviti sindiri hemmm alamatnya kena urus sendiri lah pergi taman-taman sabah..
kalau tak bagi informasi tau berdaftar dengan taman-taman sabah alamatnya nak sentuh air pulau pun jangan harap lah..lambai je tangan tu kat jeti awam..hehehe

Perjalanan dari jeti Semporna ke Pulau Bohey Dulang mengambil masa dalam 30 ke 40 minit sahaja..

Jeti umum Semporna




Bertolak sudah  ッ





sepanjang perjalanan meninjau keindahan pulau di sekeliling 



dari kiri ezan, saya, farah nabila dan azesah







Haaaaaaa tu dia 
teruja ne tengok bila pertama kali sampai dekat sini..


jeti Pulau Bohey Dulang 
(tidak sabar ne cepatlah sampai)











hehe di semua sudut wajib ambil gambar
bah bila lagi kan mahu p sini..
dari tudung hitam norlin, saya, ezan, zunor, shafiq dan azesah

hehehe..lelaki yang pakai life jaket tu Cikgu Hadi




duta spec mata..
badar, zul bastani, najib, dan fazren


keindahan bawah laut sepanjang perjalanan ke pondok rehat




akhirnya sampai pon di pondok rehat tuk daftar diri


kawasan resort Pulau Bohey Dulang





dari kiri aisyah, fazren, farah bibiyana, najib, aisyah, farah nabila, ezan, azesah, ira, lidya, amoi, piah dan norlin

pintu masuk ke pusat pembenihan kima gergasi

hehehe jadi duta kempen jap..

haaaaa ne la pusat pembenihan kima yang hampir pupus



masa untuk panjat bukit Bohey Dulang..
cuma ambil masa dalam 25 minit jak


alhamdulillah akhirnya sampai juga di puncak bukit Bohey Dulang ne



 dari kiri najib, badar, Dr. Abdul Jawi, zunoor, ira, ezan,farah dan azesah

akhirnya kami sampai ke puncak juga
sedangkan bukit Tengkorak kami boleh tawan ini kan pula Bukit Bohey Dulang :)

pemandangan dari atas bukit







kawasan perkampungan


Masa : 0730 a.m - 1130 a.m

Tarikh : April 2012








No comments:

Post a Comment